Niet alle wegen leiden naar Rome - Reisverslag uit Soest, Nederland van Frank van Geffen - WaarBenJij.nu Niet alle wegen leiden naar Rome - Reisverslag uit Soest, Nederland van Frank van Geffen - WaarBenJij.nu

Niet alle wegen leiden naar Rome

Blijf op de hoogte en volg Frank

28 Juli 2017 | Nederland, Soest

Inderdaad, mijn weg bijvoorbeeld, leidde niet naar Rome, maar naar Peet en alle anderen die ik achterliet. Naar Soest dus.

Mijn tweede week was lastig. Ik had precies hetzelfde gevoel als tijdens het laatste kwart van mijn reis naar Santiago in 2009. Maar toen had ik het grootste deel van de reis er al op zitten. Nu was ik pas in de tweede week en liep ik mezelf al moed in te spreken. Een echte worsteling dus. Ik pepte mezelf wel op en vond het heerlijk om iedere dag met Peet te bellen en af en toe de berichten op deze site te lezen. Dat maakte mijn worsteling er echter niet minder op. Gisteravond hakte ik de knoop door. Ik verbleef bij vriend Dieck in Burg-Reuland, helemaal in het zuiden van de Ardennen. Van daar uit belde ik Peet en meldde haar dat ik ging stoppen met de wandeling. Voor ons allebei een opluchting.

Ben ik nu teleurgesteld of terneergeslagen? Nee dus. Dat gevoel van opluchting overheerst. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ik zou niet van de reis genoten hebben als ik nog verder had gemodderd. Vandaar dat ik nu weer thuis ben.
Ondanks de moeizame tweede week heb ik toch van de tocht genoten, zeker vanwege alle hulp die ik kreeg bij mijn overnachtingen. Die hulp was bijzonder welkom en maakte mijn tocht zeer de moeite waard.

Heel hartelijk bedankt voor je al dan niet zichtbare belangstelling en graag tot ziens.

  • 28 Juli 2017 - 19:05

    Ed:

    Wellicht dat het besluit om ermee op te houden net zo moedig is als het besluit ermee te beginnen. Jammer dat we nu een zomer zonder je verhalen/belevenissen zitten

  • 28 Juli 2017 - 19:11

    Frank De Reede:

    Ook een goed besluit Frank, we zien jullie hier in de buurt. Je hebt het gedaan tot de Ardennen en de wending was al even aan de gang, blijkbaar. Als je al lopend tegen jezelf moet vechten gaat het niet lang goed.

    Frank

  • 28 Juli 2017 - 19:18

    Adrienne:

    Welkom weer in Soest. Het was vast geen makkelijk besluit voor je om terug te komen, goed dat je het toch gedaan hebt in plaats je 'groot' te houden. Tot snel dan maar!

  • 28 Juli 2017 - 19:26

    Marga:

    Frank toch... Het bleef al zo stil de laatste dagen... Maar je hebt je eigen pelgrimstocht gelopen en daarin je hart gevolgd.

  • 28 Juli 2017 - 19:44

    Marijke:

    Hoi Frank, Ik vind dit heel mooi. Je liefde bleek sterker dan je ambitie! Wat wil een mens nog meer??? Niets dus. Gefeliciteerd met de geweldige opbrengst van deze tocht, hoe kort hij ook was. Hartelijke groet, M.

  • 28 Juli 2017 - 19:44

    Ad:

    Elk doordacht besluit is een goed besluit! Jouw kennende heb je over je vertrek en je ommedraai goed nagedacht. Bovendien volg je je hart. Klasse!

  • 28 Juli 2017 - 19:45

    Riet:

    Hallo Frank
    Wat vind ik dit een moedig besluit!!! Want het valt niet mee om toe te geven dat je het niet kunt.
    Fijn dat je nu weer bij je dierbare bent in Soest.
    Je weet dat je het kon want je bent naar Santiago gelopen. Dat is dus voldoende geweest.
    Een hele hartelijke groet zeker ook voor Petra .
    Riet

  • 28 Juli 2017 - 20:53

    Francine En Henk:

    Dag Frank,

    Wat een verrassing! De liefde heeft de drang om te lopen toch overwonnen! Het zal een (z)ware innerlijke strijd geweest zijn, jou kennende. Geniet nu verder van Petra, je dochters en je schoonzonen en je kleinkinderen.
    Hartelijke groet vanuit Albergo Il Cygno, bestierd door
    Francine en Henk.

  • 28 Juli 2017 - 21:07

    Frans Witteveen:

    Frank, wat een verassing, maar wat een moedig besluit, je droom opgeven voor je gevoel, knap van je, ik heb veel respect voor je dat je deze beslissing hebt genomen. Geniet samen van de zomer en jullie samen zijn. Ik hoop je snel weer als medeloper in onze groep te zien, ik kan je beloven, wij gaan niet zover en na 2 uur maag je weer naar huis.

  • 28 Juli 2017 - 23:43

    Agnes:

    In feite toch je doel bereikt, genoten van de weg en weer heerlijk thuis!! Zien je nog wel een keer in megen! Liefs, mirjam en agnes en kinderen

  • 29 Juli 2017 - 09:07

    Irma:

    Wat bijzonder. Het beste wat je kon doe. Luisteren naar je lichaam en geest.
    Ook dit zal afzien zijn. Voor jou was dit ver genoeg en nu weer heerlijk thuis en weer sporten op maandag tijdens de fysio.

  • 29 Juli 2017 - 09:54

    Jan:

    Welkom thuis Frank. Je weet nooit echt wat het doel van zo'n reis is. Misschien heb je het op deze wijze gehaald.

  • 29 Juli 2017 - 10:07

    Marieke:

    Oh! Rome vond ik wat ver, maar nu had Olivier wel mee gekund. Misschien waren zijn poten ietwat korter geworden, maar het was wel gezellig geweest.
    Je hebt een prima beslissing genomen, Frank. Er gaat niets boven thuis in zo'n situatie.
    Groetjes, Marieke.

  • 29 Juli 2017 - 11:32

    Peter Zuijdgeest:

    Deze variant bestaat dus ook. De reactie van Jan hierboven spreekt me aan: misschien was de terugkeer het doel. Heleen, mijn vrouw, zegt: Wat romantisch! Wat lief! Ze vindt dit - de worsteling, de eerlijkheid, de moed - een veel interessanter verhaal dan "Ik heb het gehaald."

  • 29 Juli 2017 - 12:18

    Naomi:

    Oost west, THUIS best!!!

    Wel erg leuk dat je bij ons geslapen hebt :-)

  • 29 Juli 2017 - 15:24

    Ellen:

    Lieve Frank,
    Je moet heel sterk zijn om de beslissing te nemen dat je stopt.
    Je had het zo anders bedacht.
    Geniet na van de mooie tijd die je gehad hebt


  • 30 Juli 2017 - 20:33

    Riet Franssen:

    Dag Frank en Petra;
    Frank je hart trekt steeds twee kanten uit; gezin en vrienden en een lange wandeltocht.
    alle voorbereidingen zijn gevoerd; het enthousiasme is gevoed; maar soms kan de werkelijkheid toch anders zijn. Het sterkste in je hart heeft voorrang gekregen; gelukkig.
    Dat neemt niet weg dat ook het wandelen kan blijven; dan maar kortere tochten.
    geniet van het thuiszijn en je gezin. Groetjes Riet Franssen

  • 30 Juli 2017 - 22:23

    Rene:

    Hi Frank,
    Je doet zoiets alleen maar voor jezelf dus als je er klaar mee bent kun je maar 1 ding doen...
    Goed gedaan dus. Kus voor Peet!
    Groeten vanuit Oostenrijk
    De Tielo's

  • 31 Juli 2017 - 09:58

    Janny:

    Hallo Frank en Petra,

    Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens! Een verstandig besluit met het hart genomen, wat zal Petra blij zijn dat je weer heelhuids thuis gekomen bent.

    Lieve groet, Janny

  • 02 Augustus 2017 - 09:59

    Kees:

    Hallo Frank,
    Wij zitten momenteel in Portugal en kijk uiteraard niet elke dag naar de mail.
    Ik dacht vanmorgen: ik stuur Peet eens even een appje met de vraag hoe het haar vergaat in Soest.
    Tot onze grote verbazing kwam er meteen een berichtje terug met de mededeling, dat je je ermee bent gestopt.
    Als ik zo je beweegredenen lees, lijkt me dat heel verstandig. De worsteling ging het winnen van het genieten en zeker in het begin kan dit het niet zijn. Dus alle respect, dat je dit besluit hebt genomen.
    Ik vind het lastig om nu met adviezen te komen van:
    - pak de caravan
    - pak een vliegtuig.......
    Wat ik wel weet, is dat jullie samen sterk genoeg zijn om de draad weer op te pakken en dit een samen een plekje te geven.
    Alle sterkte en wijsheid daarbij.
    Liefs,
    Kees & Marguerite

  • 16 Augustus 2017 - 15:20

    Marjolein Dubbelaar:

    Mooi besluit, Frank ! Je hebt (wederom) een bijzondere camino in en met jezelf afgelegd ! Veel respect daarvoor ! Marjolein.

  • 21 Augustus 2017 - 09:42

    Gerda Elgersma:

    Dag Frank, Toeval kwam ik dit tegen, veel respect en erg mooi je beslissing. Liefde is erg mooi.... Groetnis vanuit Fryslân. Gerda

  • 07 September 2018 - 11:35

    Jankees In't Veld:

    Dag Frank,
    Hier een stem uit een ver verleden, die toevallig jou hier tegenkwam. Maar ja, toeval bestaat niet, dus er zal wel een betekenis achter zitten. We zouden eventueel dat uit kunnen vinden door een keer met elkaar te spreken. Jan Dekker is mij, na 50 jaar, ook weer op het spoor gekomen en over een week hebben wij weer een etentje. Ik heb geen idee of je dit ooit leest. Ik hoor het wel.
    Groet
    Jankees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 1764
Totaal aantal bezoekers 21363

Voorgaande reizen:

16 Juli 2017 - 15 Oktober 2017

Op weg naar Rome

22 Maart 2009 - 10 Juli 2009

Franciscus naar Jacobus

Landen bezocht: