Couchsurfen in Roermond - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Frank van Geffen - WaarBenJij.nu Couchsurfen in Roermond - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Frank van Geffen - WaarBenJij.nu

Couchsurfen in Roermond

Blijf op de hoogte en volg Frank

21 Juli 2017 | Nederland, Roermond

Na een prachtige en warme week klopte ik vanmiddag aan in Roermond, bij Marga.We vonden elkaar via CouchSurfing. Je slaapt dan thuis bij mensen die zich daarvoor hebben aangemeld. Heel hartelijke ontvangst, net als op de eerdere adressen deze week. Het blijft bijzonder dat mensen zo maar hun huis openstellen voor je en je warm en hartelijk ontvangen. Het voelt alsof ik van Soest naar Rome een ketting rijg van allemaal verschillende kralen. Heel mooie kralen, met bijzondere kleuren. En samen maken die kralen een prachtige geheel.
Het lopen gaat goed en voelt weer heel vertrouwd. Ik neem meer tijd om onderweg praatjes met mensen te maken. Vanmiddag mocht ik nog een mevrouw helpen om haar hond Bella uit de Swalm te krijgen. Erin lukte wel, maar Bella kwam niet meer op de kant. Dat levert meteen een leuk contact op. Haar heb ik helaas niet op de foto gezet, maar bij anderen probeer ik dat wel. Dan kom ik tenminste niet alleen met natuurfoto's thuis.
Dit verslag mag ik op de laptop van Marga schrijven, Nu kon ik dus ook alle lieve reacties lezen. Daar geniet ik van en het helpt bij het lopen.

Veel liefs, Frank

  • 21 Juli 2017 - 21:46

    Saar:

    Frank,
    Wat een leuk bericht! En wat mooi dat al je zoveel fijne mensen ontmoet.
    En goed van die foto's! Bij terugkomst zijn natuurfoto's leuk, maar mensen leuker.
    Geniet van elke stap!
    Trouwens, ik ben nu echt Master of Science. Scriptie gehaald met een 7.4 (nog bedankt!).
    Liefs je nichtje Saar

  • 21 Juli 2017 - 22:07

    Marlies Vroonland:

    Ha Frank,

    Ja enig lijkt me dat, al die contacten en praatjes die je maakt met verschillende mensen. Dat geeft een warm gevoel en laat je misschien lichter lopen. Als je ze dan ook nog op de foto zet met mooie natuur op de achtergrond heb je alles in één!
    Nog een fijne tocht de komende dagen door het schone limburgse landschap.
    Lieve groet, Marlies V.

  • 21 Juli 2017 - 22:19

    Rene:

    In gedachten reis ik een beetje met je mee Frank.
    Mooie metafoor.
    Loopse nog ff!
    Groet,
    De Tielo's

  • 22 Juli 2017 - 09:53

    Frank De Reede:

    Leuk Frank om soms even wat te lezen van je tocht naar Rome. In Roermond heb je de eerste twee letters al, maar het venijn zit in de volgende drie, blijkbaar.

    Groeten, Frank

  • 22 Juli 2017 - 11:49

    Jan Tünnissen:

    Geweldig Frank. Het is en was voor ons altijd weer een verrassing hoe de mensen waar je kunt overnachten zo open en behulpzaam zijn. Dat is echt een stimulans om verder te gaan. Ook wanneer de moeilijke dagen, die zeker zullen komen, merk je hoe je gedragen wordt. Lopen c.q. op bedevaart gaan geeft je weer een beter beeld over de werkelijkheid van het bestaan. Dat heb je ervaren toen je naar Santiago liep en nu weer. Prachtig. Wij hopen dat het ook fysiek goed met je mag gaan en volgen je tocht met veel plezier en natuurlijk wat nieuwsgierigheid. Succes. To en Jan

  • 22 Juli 2017 - 15:33

    Riet Franssen:

    dag Frank;
    leuk dat ik ook jouw verslagen kan lezen.
    je gaat iets langer weg dan Rob; die is nu in Spanje opweg naar Santiago de Compostela zoals je weet. Ik ben blij dat hij maar 3 weken weg is.
    geniet van je avontuur en vooral van alle contacten die je onderweg opdoet..
    en voor je vrouw; heel knap dat u hem weer hebt laten gaan; maar we weten beiden; onze mannen kunnen niet zonder wandelen en weg zijn.

  • 22 Juli 2017 - 16:06

    Ellen:

    Hoi Frank,

    Volgens mij zit je helemaal weer in de Santiago flow.
    En blijf genieten.
    Nogmaals een fijne reis.
    Gr. Ellen,

  • 22 Juli 2017 - 23:19

    Lon Vroonland:

    Hallo vrolijke wandelaar,
    Het einde van ons kleine kikkerland begint in zicht te komen.
    Toen ik van de week naar de Nijmeegse vierdaagse keek, dacht ik
    Frank heeft het beter geregeld, lekker rustig, geen gezeur aan je kop.
    En de ervaring van je vorige reis helpt je om nog meer te genieten van kleine gebeurtenissen, zoasl met de hond Bella.
    Ik ben benieuwd of je door Frankrijk of door Duitsland Zwitserland gaat.
    Heel veel plezier, een beetje afzien en veel mooi weer.
    Liefs Lon

  • 23 Juli 2017 - 14:26

    Paula Van Der Last:

    Hallo Frank,
    Leuk om je reis op deze manier te volgen. Het fijne van wandelen is, dat je onderweg meer details ziet dan wanneer je fietst en zeker als je met de auto rijdt. Het contact met andere mensen heeft ook zijn charme. Wij wensen je een plezierige tocht. Over het weer heb je tot nu toe niet te klagen. Hopelijk blijft dat zo.
    groetjes, Paula en Ton

  • 24 Juli 2017 - 16:57

    Nel:

    Hallo Frank
    Ik hoorde vanmorgen pas dat je weer aan het wandelen bent.
    Ik wens je heel veel wandelplezier en zal met veel genoegen je verslag weer lezen
    Lieve groetjes Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 15 Maart 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 21351

Voorgaande reizen:

16 Juli 2017 - 15 Oktober 2017

Op weg naar Rome

22 Maart 2009 - 10 Juli 2009

Franciscus naar Jacobus

Landen bezocht: